Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Neoxis
Posty: 1
Rejestracja: 27 lis 2014, 17:43
Motocykl: Honda CB 750 Seven Fifty

Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Postautor: Neoxis » 27 lis 2014, 20:35

Witam.
Od kilku tygodni poszukuję motocykla. Wybór padł na Honde CB 750 Seven Fifty z 1995r. Pojechałem prawie 200km, obejrzałem, przejechałem się, spodobała mi się bardzo. Motocykl kosztował 4200zł sprowadzony z Holandii do rejestracji. Ogólny stan oceniam na dobry, do lekkiej kosmetyki. Jedyną wadą był hałasujący łańcuszek rozrządu. Umówiłem się ze sprzedawcą, że cena trochę wzrośnie, ale od razu wymienią rozrząd (mają na miejscu dobrego mechanika). Dziś dostałem telefon, że rozrząd jest ok, a hałas spowodowany jest łańcuchem wstępnego przeniesienia napędu. Sprzedawca mówił, że to częsta wada tych motocykli i można tak jeździć, tyle, że będzie hałasować. No cóż... Mój zapał opadł, bo nie chce, żeby "coś" rzęziło mi w silniku. Znajomy mówi, że trzeba wyciągnąć i rozebrać cały silnik. I tu moje pytanie. Jakie byłyby koszta naprawy i jak mocno trzeba rozebrać silnik. Jeżeli to jest przypadłość tych silników, to jeżeli kupię inną CB 750, w którym nie będzie hałasować ten łańcuch to istnieje prawdopodobieństwo, że w tym także zacznie. Dlatego prosiłbym o poradę, wskazówki oraz ewentualne sprostowanie, jeżeli coś napisałem źle.
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam,
Neoxis.

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Postautor: KLOSZ » 28 lis 2014, 00:37

...hałas spowodowany jest łańcuchem wstępnego przeniesienia napędu...
Czym? :>

http://www.seven-fifty.info/viewtopic.php?f=1&t=153 8)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
Robert
Beniamin
Beniamin
Posty: 67
Rejestracja: 18 wrz 2008, 09:31
Motocykl: była SF'94, jest hornet '08
Lokalizacja: Tczew

Re: Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Postautor: Robert » 28 lis 2014, 11:09

(mają na miejscu dobrego mechanika). Dziś dostałem telefon, że rozrząd jest ok, a hałas spowodowany jest łańcuchem wstępnego przeniesienia napędu
bardzo dobry ten mechanik :]

Neoxis, poszukaj tematu o łańcuszku napędu alternatora, a właściwie, to zazwyczaj jego napinacz jest przyczyną hałasu . Tam coś było o kosztach wymiany

lucafe
Junior
Junior
Posty: 37
Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:57
Motocykl: cb750

Re: Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Postautor: lucafe » 28 lis 2014, 12:13

Koszt nowego napinacza to 360 zł. Przerabiałem ten temat jakieś dwa lata temu. Wymieniałem sam wiec były to jedyne koszty, jest z tym trochę zabawy, bo trzeba wyciągnąć silnik z ramy, tzn ja nie wyobrażam sobie zrobienia tego inaczej.

TOMI
stary Seveniarz
Posty: 500
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:37
Motocykl: Było SF 750
Lokalizacja: było CB750

Re: Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Postautor: TOMI » 28 lis 2014, 14:29

Kurcze, nie pamiętam żeby ktoś miał złego mechanika. Oni zawsze są super i znajomi.
Potem na forum mamy nowe tematy do czytania :diabelek:
Tak czy inaczej, łańcuchy dzwonią i ludzie jeżdżą.

lucafe
Junior
Junior
Posty: 37
Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:57
Motocykl: cb750

Re: Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Postautor: lucafe » 28 lis 2014, 14:43

Ja miałem dwóch i ciężko stwierdzić który był gorszy:D od tamtej pory wszystko sam. A co do tego konkretnego dzwonienia to bardzo nieprzyjemne jest, pojawia się głównie w momencie puszczania sprzęgła z małą ilością gazu....

Awatar użytkownika
Tymon
Beniamin
Beniamin
Posty: 51
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:46
Motocykl: CB750 95'
Lokalizacja: Poznań / Toruń

Re: Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Postautor: Tymon » 11 gru 2014, 23:17

Jak wyżej. koszt napinacza to około 350zeta + olej filtr + sylikon + sporo roboty

Doradzano mi wymieniać napinacz z łańcuchem, ale wymieniłem sam napinacz i hulało. "fachowcy" wtedy wycenili mi tą robotę na około 2k zł więc postanowiłem robić sam.

Jakieś dwa lata temu sam to robiłem bez ruszania góry silnika więc jak coś to chętnie pomogę :]

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Postautor: KLOSZ » 12 gru 2014, 08:24

Jesli ktos by to robil, to super byloby gdyby pojawily sie na forum zdjecia z tej operacji. Lata lecą i coraz wiecej sevenek dotyka problem łańcuszka alternatora (a raczje jego napinacza). Fajnie byłoby jesli powstałby taki temat w DIY w dziale mechanicznym. A moze ktos, kto juz temat przerabial ma dokumentacje fotograficzną?
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

lucafe
Junior
Junior
Posty: 37
Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:57
Motocykl: cb750

Re: Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Postautor: lucafe » 12 gru 2014, 12:40

A udało Ci się to zrobić bez wyciągania silnika z ramy? Tak z ciekawości pytam, bo dla mnie to było najgorsze.

Awatar użytkownika
Robert
Beniamin
Beniamin
Posty: 67
Rejestracja: 18 wrz 2008, 09:31
Motocykl: była SF'94, jest hornet '08
Lokalizacja: Tczew

Re: Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Postautor: Robert » 15 gru 2014, 09:54

A udało Ci się to zrobić bez wyciągania silnika z ramy? Tak z ciekawości pytam, bo dla mnie to było najgorsze.
Bez wyciągania silnika, nie ma najmniejszych szans. Trzeba zdjąć misę olejową i wyciągnąć wszystkie tryby skrzynki biegów. Do wymiany łańcuszka (bez rozkuwania/zakuwania), dodatkowo trzeba wyciągnąć wał korbowy, bo napęd jest z wału. Do wymiany samego napinacza, wału nie trzeba wyciągać.
Wyciągnięcie silnika z ramy to żaden problem. Ja sam wyciągałem i pakowałem do ramy, gorzej było samemu go dźwignąć na stół, bo mam w garażu dość wysoki i jak podniosłem silnik, to na wyprostowanych nogach, zabrakło klika cm, aby go położyć na stół. Resztką sił wspiąłem się na palcach, sił w rękach już brakowało i ciemno w oczach się robiło. Tak więc lepiej, jeśli jest ktoś do pomocy ;)

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Postautor: szamanek5 » 20 gru 2014, 00:23

Mniej wódy, mniej szlugów i nie będzie się robiło ciemno przed oczami:P
Może by tak założyć wątek o krzepieniu tężyzny fizycznej przez Seveniarzy ?;P
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Honda CB 750 Seven Fifty 95r - problem z zakupem.

Postautor: KLOSZ » 20 gru 2014, 09:33

Chyba nie chwyci... ;)
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości