Przerywa,chodzi na 3 gary

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
lukem750
Junior
Junior
Posty: 35
Rejestracja: 07 maja 2013, 21:30
Motocykl: Honda CB Seven Fifty

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: lukem750 » 15 maja 2014, 11:20

Panowie, fajki założone nowe- żadnej zmiany. Wcześniej opisałem co zostało sprawdzone, wymienione i wyregulowane. Został juz tylko silnik, wiec bez jego rozłożenia sie nie obędzie niestety.
Pomiar ciśnienia na gorącym silniku wykazał ok 3 bary.
Za rada wasza, jako kolejny punkt sprawdzenia, dokonałem pomiaru ciśnienia na pozostałych cylindrach i prawie dostałem zawału. 2 środkowe maja słabe ciśnienie (ok 6 ) a lewy ma 1..... Nie wiem jak to jest możliwe bo moto jedzie i gdy włącza sie czwarty cylinder, to idzie jak wściekły. Wykluczam błąd pomiaru, bo utrzymałem spokojnie palcem zakryta otwór cylindra. Jestem prawie pewien ze raz jeden jedyny przegrzalem silnik.

reles
Senior
Senior
Posty: 109
Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
Motocykl: vfr 750 rc36II
Lokalizacja: ---

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: reles » 15 maja 2014, 12:47

. Wykluczam błąd pomiaru, bo utrzymałem spokojnie palcem zakryta otwór cylindra.
???? manometr mam nadzieje przykręcasz przed pomiarem?

kasprzak
Junior
Junior
Posty: 19
Rejestracja: 14 kwie 2013, 08:12
Motocykl: seven '93
Lokalizacja: Dębica/Rzeszów

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: kasprzak » 15 maja 2014, 13:49

jeśli w czymś pomoże ....
w poprzedniej cb 7fifty na rozgrzanym mialem na wszystkich cyckach 10 +/- 0,3 ( 1991r, 64k km )

Awatar użytkownika
szamanek5
stary Seveniarz
Posty: 513
Rejestracja: 03 gru 2011, 00:56
Motocykl: RC42 96`
Lokalizacja: Białystok

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: szamanek5 » 15 maja 2014, 14:40

. Wykluczam błąd pomiaru, bo utrzymałem spokojnie palcem zakryta otwór cylindra.
???? manometr mam nadzieje przykręcasz przed pomiarem?
toż to nie diesel... wystarczy stożkową końcówę wcisnąć i przytrzymać manometr ręką...
Urodziłem się po to by jeździć na moto ! ;)

Awatar użytkownika
krzysiek_m
stary Seveniarz
Posty: 448
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:58
Motocykl: XRV750 / CRF 1000
Lokalizacja: Gdynia

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: krzysiek_m » 15 maja 2014, 14:42

A masz otwartą przepustnicę i wykręcone wszystkie świece przy tych pomiarach?

Awatar użytkownika
lukem750
Junior
Junior
Posty: 35
Rejestracja: 07 maja 2013, 21:30
Motocykl: Honda CB Seven Fifty

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: lukem750 » 28 maja 2014, 01:22

Oczywiście manometr skręcony ale gdy pokazał 1, to myślałem ze to błąd. Dlatego przykładając palca łatwo to wykluczyć. Czy ktokolwiek wie gdzie mozna kupić używany silnik? Podliczam koszty części i chyba taniej będzie z silnikiem.. W poniedziałek chyba zabiorę sie za ten silnik. Sprawdze zawory i pierścienie i tu kolejne pytanie: czy mozna z czegoś dobrać pierścienie?robil to ktos kiedys? Ceny oryginalnych części powalają na kolana

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1544
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: ZRX 1200 S
Lokalizacja: Łagów

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: wiesiek3d » 28 maja 2014, 21:42

A próba olejowa zrobiona ?
Bo to ona powie czy to cylindry czy głowica.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S :)

Awatar użytkownika
marcin840
Senior
Senior
Posty: 117
Rejestracja: 26 cze 2013, 12:21
Motocykl: cb750 seven fifty
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: marcin840 » 28 maja 2014, 22:02

czy mozna z czegoś dobrać pierścienie?robil to ktos kiedys? Ceny oryginalnych części powalają na kolana
Zobacz tutaj: http://www.agmot.pl/sklep/k/383/Komplet ... m/39/HONDA
sporo tego mają, może coś dobierzesz, nie wiem jak ceny, ale wyglądają lepiej niż OEM

Awatar użytkownika
lukem750
Junior
Junior
Posty: 35
Rejestracja: 07 maja 2013, 21:30
Motocykl: Honda CB Seven Fifty

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: lukem750 » 29 maja 2014, 00:27

Wiesiek3d pisałem o próbie wyżej. Ale napisze raz jeszcze: pomiar na zimnym silniku i na gorącym zrobiony. Na zimnym troche oleju do każdego cylindra i znow pomiar. Kazdy cylinder miał widocznie większa kompresje

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1544
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: ZRX 1200 S
Lokalizacja: Łagów

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: wiesiek3d » 30 maja 2014, 12:37

Przepraszam ale nie doczytałem.
Moim zdaniem, poszukaj silnika na wymianę bo robocizna i części mogą wyjść dużo drożej.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S :)

Awatar użytkownika
lukem750
Junior
Junior
Posty: 35
Rejestracja: 07 maja 2013, 21:30
Motocykl: Honda CB Seven Fifty

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: lukem750 » 30 maja 2014, 17:57

Używany silnik to nie takie proste.. Znalazłem 2 w Polsce ale cena zaporowa - 2000 pln
Znalazłem jeden tu w Irlandii ale numer silnika inny. Mój to RC42E, a tamten 17 cbx czy jakos tak. Chyba nie pasuje co?
Ceny części tez konkret:
Pierścienie 313 pln komplet na cylinder
Uszczelka głowicy ponad 200
Zawory 160 albo 250 zależy który
Robocizna to jeszcze nic bo kumpel będzie mi ewentualnie to robił a ja pomagał :-)
Ogólnie wesoło nie jest

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1544
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: ZRX 1200 S
Lokalizacja: Łagów

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: wiesiek3d » 31 maja 2014, 10:44

Z CBX jest mocniejszy silnik tylko nie wiem czy w pełni kompatybilny a szczególnie z modułem zapłonowym.
Taki to urok motocykli, wszystko drogie.
Żeby podjąć się remontu to najpierw trzeba rozebrać i ocenić silnik, jak będą zużyte cylindry to wymiana pierścieni nic nie da a koszt dalszego remontu przebije cenę całego motocykla.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 -BMW K1200 GT - ZRX 1200 S :)

Awatar użytkownika
lukem750
Junior
Junior
Posty: 35
Rejestracja: 07 maja 2013, 21:30
Motocykl: Honda CB Seven Fifty

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: lukem750 » 03 cze 2014, 10:25

I tego sie właśnie boje- czy cylindry są całe..
Dzis zaczynamy inspekcje silnika i bede informował co i jak.

Awatar użytkownika
lukem750
Junior
Junior
Posty: 35
Rejestracja: 07 maja 2013, 21:30
Motocykl: Honda CB Seven Fifty

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: lukem750 » 04 cze 2014, 23:38

Oto jak sie ma sprawa:
Silnik rozmontowany, juz wcześniej test olejowy wykazał, ze pierścienie są do bani. Ponieważ jak juz pisałem raz najprawdopodobniej przegrzalem silnik, to jest pewnie skutek.. Na szczęście cylindry w porządku! Wszystkie zawory proste, ale trzeba dotrzeć gniazda bo po walniu benzyny wszystko szybko zlecialo. Gniazda zaworów ssacych nie wyglądały aż tak zle, ale tych wydechowych to sie chyba wogole nie domykaly. Właśnie trwa docieranie. Wszystkie kasatory luzów zapieczone ale po kąpieli w benzynie i ściśnięte w imadle chodzą juz ładnie. Co jest przyczyna takiego zapiekania się tych regulatorów? Syfy w oleju??
Pozostanie złożyć głowice i szlif... Uszczelka pod cylinder i głowice, nowe pierścienie i po krzyku :-)
Jednak ceny części to prawdziwy dramat, ale jutro rano zamawiam bo juz nie mam na co czekać.
Bardzo mnie ciekawi jak to wszystko zadziała ..

Awatar użytkownika
lukem750
Junior
Junior
Posty: 35
Rejestracja: 07 maja 2013, 21:30
Motocykl: Honda CB Seven Fifty

Re: Przerywa,chodzi na 3 gary

Postautor: lukem750 » 09 cze 2014, 15:48

Zawory/ gniazda dotarte. Szczelność jest :-) dzis poszła głowica do planowania. Czekam na pierścienie i uszczelki..


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości