Olej w lagach...

Serwisówki, mechanika, technika, akcesoria - czyli wszystko związane z sevenką w warsztacie
Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 23 lis 2017, 17:27

Pytanie za 100pkt...jak ma być włożona sprężyna gdzie góra gdzie dół :( ....kupiłem za grosze rozebrane lagi bez uszczelniaczy i składam....
Obrazek

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 308
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Re: Olej w lagach...

Postautor: sebi_x » 23 lis 2017, 18:52

Manual strona 10- 12. Gęstymi zwojami do dołu. Sprawdź długość sprężyny przed montażem bo coś gęsto się wydaje. Nominalna długość 270,8mm limit 265,4mm. Strona 1-11 w manualu.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 24 lis 2017, 08:58

Ja mam chyba inne lagi bo nighthawk. Po odkręceniu górnej nakrętki od razu jest sprężyna a nie tuleja i ma lekko pół metra....potem zmierze jak byda w garage...

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 308
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Re: Olej w lagach...

Postautor: sebi_x » 24 lis 2017, 10:03

W NH jest też tuleja.
Tu masz rysunek jak wyglądają lagi w NH :
https://www.motorcyclespareparts.eu/hon ... 91499.aspx
O ile wiem niewiele się różnią od SF (no może poza tym że jest jedna tarcza hamulca).
Cos mi tu pachnie jakąś rzeźbą.
Zresztą niech się może jakiś obecny lub były właściciel NH wypowie.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 24 lis 2017, 11:02

Ja dopiero nie wiem....motocykl zakupiony szybko hehe ale źle nie jest....lukam po allegro i innych portalach bo szukam zegarów i jak coś pojawia się do nighthawka w dobrej cenie to biore...teraz te lagi-kurde odkręcę u mnie raz jeszcze bo jak wymieniałem olej u mnie to tylko góre odkręciłem i powietrzem przedmuchałem, nalałem oleju i zakręciłem....ale zdaje mi się że też była od razu sprężyna bo min odskoczyła.
Tu też wygląda że powinna być tuleja :( https://www.bike-parts-honda.de/pieces- ... THAWK.html

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 24 lis 2017, 18:19

Te co kupiłem to były z Hondy przywiezionej ok 15lat temu z Hamburga z kontenera z USA (po szlifie) potrzebny był silnik a reszta została rozebrana....zostały lagi (miały być i zegary i reszta ale niestety nie znalazł gość) reszta się rozeszła przez lata ale do rzeczy....u mnie jest to samo!!!! Tzn niema tuleji tylko sprężyna.... 52cm długości, więc co??? Jakiś patent np. na utwardzenie zawiechy? Komfort jazdy? Ciekawe czy odezwie się jakiś posiadacz NH

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 25 lis 2017, 21:47

He no i te serwisówki albo do bani albo są małe różnice...ubłagałem Pana z allegro (jednego jedynego ) co ma takie lagi do NH i po wykręceniu górnej śruby na imbus 17 też od razu jest sprężyna...więc?

Awatar użytkownika
sebi_x
stary Seveniarz
Posty: 308
Rejestracja: 10 lut 2005, 08:12
Motocykl: '92 SF+'12 CBF1000
Lokalizacja: okolice Gdyni (Połchowo)

Re: Olej w lagach...

Postautor: sebi_x » 27 lis 2017, 08:01

"Jakiś patent np. na utwardzenie zawiechy? Komfort jazdy?"

Dłuższa sprężyna daje większy skok, a przez to bardziej miękką charakterystykę. Oczywiście przy założeniu że średnica drutu i skok zwojów są takie jak w oryginale. Niestety większy skok sprężyny ograniczony jest przez skok oryginalnych lag. Innymi słowy będziesz miał komfortowo, ale gdy koło wpadnie w jakąś dziure przy hamowaniu, to może dobić. Za to na prostym i płaskim będziesz miał mięciutko. Być może z tego powodu amerykańcy przerabiali tą zawiechę, a może jakaś seria szła tak oryginalnie na Stany zrobiona (choć nie sądzę).
Pojeździsz, zobaczysz.
Osobiście bym na spokojnie, bez ciśnienia poszukał oryginalnych sprężyn od SF albo NH. Tylko żeby długość miały w tolerancji.
"...gdybym chciał się tam po prostu dostać, pojechałbym pociągiem..."

"Zawsze warto – żeby kiedyś nie mieć kaca
– zrobić coś, co się być może nie opłaca" (J.Kofta)

Sebi

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 27 lis 2017, 13:09

Tylko że wydaje mi się że u mnie jest jak najbardziej ok. Temat wyszedł podczas demontażu tych zakupionych, bo tam były sprężyny różnie wsadzone, ale to mogło być spowodowane tym że były już rozkopane....niemam gdzie porównać twardości zawiechy-NH nie ma nikt (nawet chyba na forum) a SF ma kumpel już nie sezon i się nie zjedziemy bo nie mieszka tu, raz był i jechał i nie negował zawiechy....więc ruszał nic nie będę. Pytałem w przeciągu paru dni kumpli co latają na moto ale nie mając porównania nie umieją dać jednoznacznej odpowiedzi co do twardości. Te zakupione porozbierałem i dałem do weryfikacji tłoczysk do tokarza czy jest ok bo nieznam ich historii i albo poskładam albo zostawię w częściach.

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 01 maja 2018, 16:39

Powiem Wam że jeżdżę na 20W i twierdze że na autostradę ok ale na dziurawe drogi nie bardzo....po 50km ręce bolą....za twarda amortyzacja...moja opinia

Awatar użytkownika
KLOSZ
Mr. Kamizelka
Posty: 6172
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:27
Motocykl: BuBu Er 1150 GiejeS
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Olej w lagach...

Postautor: KLOSZ » 01 maja 2018, 20:28

A ile ważysz?
Zdrowko
KLOSZ
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Cytaty na dziś i jutro:
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™
"To co widzisz to też jest patologia, tylko trochę inna niż Twoja..." - tez ® KLOSZ ™
Było: Pony 50, 2 x CBSF, FJR, Trampek, a jest GiejeS :)

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 02 maja 2018, 06:26

Zalezy kto pyta :mrgreen: żarcik...całe 100kg

reles
Senior
Senior
Posty: 109
Rejestracja: 05 sie 2009, 10:44
Motocykl: vfr 750 rc36II
Lokalizacja: ---

Re: Olej w lagach...

Postautor: reles » 06 cze 2018, 16:21

Bo 20W to pomyłka w tym zawiasie - urban legend, zniszczysz tylko zawieszenie - powyginasz podkładki. Jak chcesz utwardzić przód to musisz dobrać sprężyny do swojej wagi, albo w wersji budżetowej nieco podnieść poziom oleju, ale za dużo to nie pomoże.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: Olej w lagach...

Postautor: wiesiek3d » 06 cze 2018, 17:43

Lub wstawic dystanse pod korki.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 07 cze 2018, 14:42

Bo 20W to pomyłka w tym zawiasie - urban legend, zniszczysz tylko zawieszenie - powyginasz podkładki. Jak chcesz utwardzić przód to musisz dobrać sprężyny do swojej wagi, albo w wersji budżetowej nieco podnieść poziom oleju, ale za dużo to nie pomoże.
Ja to mam i tak inaczej niż w SF mam i tak dużo twardsze niż carlos74 bo u niego miałem możliwość porównania...nalałem taki bo tak wyczytałem 8)

Edit :) akurat jestem po rozmowie z kolegą co trochę bardziej się zna niż ja bo produkuje motocykle ;) i stwierdził że na szosie w życiu nie zaszkodzę lagom wlewając 20W, tylko lekko utwardze prawie niezauważalnie zawieche...uszkodzenia by wystąpiły w motocyklach typu cross przy skokach albo tym podobnych uderzeniach...wg jego dobry krok na 20W

Hubson
Posty: 7
Rejestracja: 02 kwie 2018, 06:56
Motocykl: Honda CB 750
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej w lagach...

Postautor: Hubson » 13 lip 2018, 21:16

Ja zmieniłem olej w lagach na 20W Belray'a (wcześniej zalana była ponoć 15'tką) i różnica jest wyraźna - na plus oczywiście, zwłaszcza w sposobie prowadzenia się maszyny w zakrętach.

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 13 lip 2018, 23:15

No i też jestem za :rock: :rock: :rock: może gorzej na złej nawierzchni ale staram się unikać...bo wtedy idzie "po rękach"

shafka
Posty: 4
Rejestracja: 14 cze 2018, 22:36
Motocykl: Honda cb 750
Lokalizacja: Poznań

Re: Olej w lagach...

Postautor: shafka » 22 mar 2019, 23:39

Ciekawostka podpatrzona na YT i wprowadzona przeze mnie w życie przy wymianie oleju w lagach-stawiam moto na centralnej "girze",
opuszczam napięcie tylnych sprężynach na minimum, dalej potrzeba kogoś kto usiądzie na kanapie dla pasażera i dociąży tył moto na maksa,
mocuję pasami do czegoś jak zawiasy drzwi garażu lub jak w moim przypadku, uchwytów do huśtawki wkręconych w posadzkę i jest wystarczająco dużo miejsca aby lagi wyjechały z półek. Mimo, że mam kanał, ten sposób wydał mi się wygodniejszy.

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 02 cze 2019, 14:46

Nie będę zakładał nowego tematu więc wypoce się tu :P
Od zakupu minimalnie ciekła mi lewa laga, w zimie wymieniłem uszczelnienia i było ok ale teraz zaczyna mi się pocić...tzn około 0.5 cm nad uszczelnieniem akurat na pyłowym jest mała wżera i widze, że to ona pompuje olej...
Teraz pytanie czy np. "zaklejenie " jej da rezultat czy już out tłoczysko? Wydaje mi się że wypełnienie zrobi robote ale czekam na opinie :?

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: Olej w lagach...

Postautor: wiesiek3d » 02 cze 2019, 16:20

To by chyba trza bylo zalac cyna i wyszlifowac, inaczej laga do wymiany.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 02 cze 2019, 16:52

To by chyba trza bylo zalac cyna i wyszlifowac, inaczej laga do wymiany.
Cyna to łapnie??? prędzej myślałem nad klejem typu płynny metal...u mnie to wygląda, że korozja zrobiła się na przeciwpyłówce...i teraz najmniejszy ruch lag powoduje zasysanie oleju...bo jak wsiąde to wżera wchodzi na uszczelniacz...

Awatar użytkownika
wiesiek3d
stary Seveniarz
Posty: 1543
Rejestracja: 04 lip 2010, 21:35
Motocykl: FZS 1000 Fazer
Lokalizacja: Łagów

Re: Olej w lagach...

Postautor: wiesiek3d » 02 cze 2019, 22:10

W sumie to sam nie wiem ,spróbuj płynnym metalem bo to łatwiej zrobić a wżerka zapewne mikroskopijna.
Romet Pegaz - CZ 350 - ETZ 250 - GS 500 - CB 750 SF - VFR 800 FI - GSXR 1000 - CBF 600 SA - VFR 800 FI - CB 600 HORNET S - ST 1100 - FZS 1000 :)

Awatar użytkownika
bogd74
stary Seveniarz
Posty: 1328
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:41
Motocykl: Honda CB 750 NH RC38 i SF RC42
Lokalizacja: Rybnik/Wodzisław Śląski

Re: Olej w lagach...

Postautor: bogd74 » 03 cze 2019, 05:43

Tak z 2mm2 i minimalnie głęboka ale w pechowym miejscu, bo praktycznie non stop jak laga pracuje to raz w oleju, raz nad i to ponoć jest przyczyna

Awatar użytkownika
Hondafan
stary Seveniarz
Posty: 254
Rejestracja: 20 lip 2017, 13:21
Motocykl: CB 750 SF
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Olej w lagach...

Postautor: Hondafan » 03 cze 2019, 10:54

próba nie strzelba ja bym tym klejem spróbował i idealnie wypolerował aby zaraz uszczelniaczy nie zjechać
Klasyczny TS i :calus_dupa:

74robert
Junior
Junior
Posty: 30
Rejestracja: 20 wrz 2019, 16:31
Motocykl: HONDA CB 750
Lokalizacja: Strzałkowo

Re: Olej w lagach...

Postautor: 74robert » 01 paź 2019, 00:33

Witam szybkie pytanie olej spuszczamy śrubami na dole lagi a wlewamy korkiem od gory ?
Czy można wlać olej do lag śrubą spustową odwracając lage do góry nogami za nic na świecie nie można odkręcić korków maszyna z 98r wyrejestrowania w Niemczech w 2009 stała 10 lat przebieg 11 tys prawdopodobnie nigdy nie odkrecane bo sruby czyste bez śladu klucza .


Wróć do „Mechanika”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości