Strona 3 z 3

Re: Łożysko w kierownicy

: 22 lut 2015, 22:54
autor: TOMI
Brakus, tarcza odpada bo mam ją na śruby do piasty przykręconą.
To nie jest pływająca tarcza. Fakt, lekko na zacisku tyka ale to nie to.
Bez jazdy próbnej więcej ciężko będzie wywnioskować.

Re: Łożysko w kierownicy

: 22 lut 2015, 22:56
autor: KLOSZ
Czyli nie chodzi tu o typowe klikanie zaciskow hamulcowych?

Re: Łożysko w kierownicy

: 22 lut 2015, 23:02
autor: TOMI
Te klikanie czuć na opuszczonym zawieszeniu. Zacisków i tłoczków jest trzy razy
tyle co w sevence. Raczej ten trop narazie odłożę na bok.

Re: Łożysko w kierownicy

: 23 lut 2015, 09:11
autor: KLOSZ
Jasne, jasne...

Re: Łożysko w kierownicy

: 23 lut 2015, 18:33
autor: wiesiek3d
Wywalone tulejki w lagach.
Luz główki sprawdzasz trzymając ją palcyma, jak tyknie to poczujesz.

Re: Łożysko w kierownicy

: 23 lut 2015, 19:06
autor: alx77r
Jeśli chodzi o łożyska główki ramy to jest prosty patent na ich sprawdzenie, stawiasz motocykl na centralnej stopce, podnosisz przód motocykla i podkładasz coś pod kolektor wydechowy np. klocek drewniany itp. tak by po opuszczeniu motocykla przednie koło nie dotykało ziemi, następnie odkręcasz zaciski hebli i zdejmujesz koło, gdy już zdemontujesz koło poruszasz powoli kierownicą w prawo i lewo do oporu, jeśli wyczujesz że kierownica porusza się skokami a nie płynnie i bez oporów to znaczy że bieżnia łożyska jest uszkodzona i łożyska trzeba wymienić. Jeśli ruch jest płynny ale z wyczuwalnym oporem to trzeba popuścić troszkę śrubę znajdującą się pod górną półką poprzedzając to odkręceniem dużej chromowanej nakrętki na górnej półce. Niedokręcenie półek też łatwo sprawdzić mając zdjęte koło, łapiąc za dolną część lag poruszasz nimi do przodu i do tyłu lub skręcasz w lewo lub w prawo do oporu i dociskasz. Jeśli łożyska są niedokręcone na pewno wyczujesz luz.

Re: Łożysko w kierownicy

: 23 lut 2015, 19:21
autor: alx77r
A jeśli chodzi o ciężarki kierownicy SF to oryginalne ważą 140gr. jedna szt. i zastąpienie ich (ładnymi z aluminium ;) które zazwyczaj nie ważą nawet połowy z tej oryginalnej często skutkuje wibracjami kierownicy a jeśli do tego kierownica nie jest oryginalna tylko szersza to wibracje są jeszcze mocniejsze. Ja zamontowałem właśnie replikę TOMASELLI która jest odrobinę szersza od oryginału końcówki o wadze 170gr. sztuka i spełniają one swoje zadanie na 100%.

Re: Łożysko w kierownicy

: 23 lut 2015, 19:39
autor: dolejsos
Alx77 wszystkie rady są oczywiście na wagę złota, ale czytajmy ze zrozumieniem, Tomi nie dosiada SV. Jakby nadal śmigał seveną to pewnie nic by nie pukało, stukało , itp. :diabelek:

Re: Łożysko w kierownicy

: 23 lut 2015, 19:44
autor: TOMI
Po wytarganiu i wymacaniu wychodzi, że to stuka dolne łożysko w główce. Cały system dźwigni DUAL i zaciski lekko stukają, ale tak ma chyba być.
To stukanie łożyska występuje jak się kołysze góra - dół, i w najwyższym położeniu stuka gdy dolne łożysko rwie do góry.
Stukanie słychać tylko jak moto stoi na kołach. Gdy wisi to se można szarpać ... :sciana: :wsciekly: :dupa: :mlotek: żaden poradnik tego nie przewidział.
W takim układzie powoli przystępuje do działania z rozbieraniem.

Dziękuję za duchowe wsparcie :spoko: :jupi: :3msie:

Re: Łożysko w kierownicy

: 23 lut 2015, 19:46
autor: TOMI
Alx77 wszystkie rady są oczywiście na wagę złota, ale czytajmy ze zrozumieniem, Tomi nie dosiada SV. Jakby nadal śmigał seveną to pewnie nic by nie pukało, stukało , itp. :diabelek:
W tym miejscu wolałbym aby to było SF, bo rozkręcania o pół godziny mniej no i wszystko na wierzchu :roll:

Re: Łożysko w kierownicy

: 02 mar 2015, 20:14
autor: TOMI
No to przy pomocy profesjonalnych narzędzi ( teflonowy wałek i młotek 5kg) założyłem nowe łożysko w główce ramy i dalej co klika :sciana: :sciana:
Wychodzi, że to w lagach coś jest wypracowane.
Pojeździmy i zobaczymy.