Strona 6 z 7

Re: oryginalny scottoiler

: 08 maja 2015, 12:02
autor: marcin_z
Odkopię kotleta
Ogarnąłem już prawie cały temat związany ze ustrojstwem do smarowania łańcucha, ale za cholere nie winem jaki przełącznik kupić do tego ażeby włączyć i wyłączyć a zarazem jakoś wyglądało po ludzku.
mam elektrozawór
http://www.autogaz-market.pl/elektrozaw ... ynowy.html
zaworek regulacyjny
http://aquatec.com.pl/pl/akcesoria-co2/ ... m-6mm.html
i cała reszta tam jakieś przewody rurki zbiorniczek/strzykawka itp. Tylko brak mi tego aby prądu dostało.
Znalazłem taki coś
http://ovh.nowyelektronik.pl/product.ph ... duct=16835

Re: oryginalny scottoiler

: 08 maja 2015, 12:11
autor: KLOSZ
Moim zdaniem albo zaworek dławiący, albo taki sterownik. Po co dwa grzyby w jeden barszcz wrzucać? Osobiscie poszedlbym po bandzie i zrobil tak jak zreszta juz zrobilem w swojej sevence przed laty, czyli podlaczylbym sterowanie elektrozaworem przez przekaznik sterowany ze swiatel pozycyjnych i pozamiatane. Wtedy jak jedziesz i masz wlaczone swiatla to oliwienie dziala, a jak chcesz sobie pogrzac motura w garazu, to po prostu nie wlaczasz swiatel i oliwa nie kapie.

Re: oryginalny scottoiler

: 11 maja 2015, 09:54
autor: marcin_z
Czyli co dać sam elektrozawór a czy za jego pomocą będzie możliwość wyregulować dawkę z jaką częstotliwością będzie smarowanie :co:

Re: oryginalny scottoiler

: 11 maja 2015, 10:16
autor: KLOSZ
Dawke regulujesz nie elektrozaworem w takim ukladzie, tylko precyzyjnym zaworkiem dlawiacym - czyli "analogowo". Jak masz elektrozawor ze sterownikiem, to nie potrzebuujesz zaworka dlawiacego, bo dawkujesz poprzez cykliczne otwieranie i zamykanie elektrozaworu. A jak masz taki zwykly elektrozawor z normalnym wlaczaniem on-off, bez sterownika, to dajesz zaworek dlawiacy, ktory reguluje Ci przeplyw oleju poprzez przydlawienie przelotu.

Re: oryginalny scottoiler

: 11 maja 2015, 10:53
autor: marcin_z
ok, :spoko:
chyba podłacze się pod ten przekaznik sterowany ze swiatel pozycyjnych, dobre rozwiązanie .....

Re: oryginalny scottoiler

: 11 maja 2015, 11:01
autor: watson
Powiem tak: do sevenki kupiłem rzemieślnicze ustrojstwo zwane 'smarbike', robione i sprzedawane przez niejakiego Karalucha.

Plusem dodatnim jest to, że ma pompkę, nie zawór, i precyzyjną regulację dawkowania niezależną od warunków zewnętrznych.
Plusem ujemnym jest to, że zbiorniczek wygląda jak przysłowiowe gówno w lesie, i mam wątpliwości co do jego szczelności.

Wykonanie całej reszty jest na 5+.

No i najfajniejsze - kolo chce za to chyba 300 zł.
Terminy ma dość odległe, ale w przeciwieństwie do gościa od Motooilera wywiązuje się z zamówień.

Tak więc proponuje zrobić sobie samoróbkę, na zwykły zaworek akwarystyczny, i zamówić od gościa smarbike'a.
http://www.motosompolno.cba.pl/smarbike.html

Re: oryginalny scottoiler

: 11 maja 2015, 12:20
autor: KLOSZ
Za 3 stowki to na Alle mozna rowniez sobie oryginalnego Scottoilera uzywke kupic.

Re: oryginalny scottoiler

: 11 maja 2015, 12:34
autor: watson
Poprawka - 250, nie 300.

I prawda, są Scotty na allegro. A jak chciałem kupić to nie było. Cuda i dziwy w tem internecie!

Re: oryginalny scottoiler

: 11 maja 2015, 13:01
autor: KLOSZ

Re: oryginalny scottoiler

: 11 maja 2015, 14:02
autor: marcin_z
Biorąc pod uwagę dostępność materiałów i dokładne opisy, te 250-300 zł wydaje sie być zbyt wygórowaną ceną.
Większa satysfakcja jak sam zrobisz :jupi:

Re: oryginalny scottoiler

: 11 maja 2015, 14:30
autor: watson
Ja początkowo zrobiłem sam, potem zaczęły mnie drażnić moje niedoróbki i kupiłem gotowca.

Jeżeli chodzi o Smarbike'a, to gość jest niezwykle skromny i narzut bierze symboliczny. Bo ta jego konstrukcja jest nieporównywalnie bardziej skomplikowana od rozwiązań konkurencji.

Re: oryginalny scottoiler

: 11 maja 2015, 23:28
autor: KLOSZ
Przeszedlem te sama droge co Watson. Dwa razy robilem sam. Za drugim razem robilem sobie wersje "na wypasie" z wysokiej klasy zaworem i dlawnica precyzyjna i..... koszty wyszly mi na poziomie 240 zł + kupa roboty... teraz kupilbym z Allegro Scottoilera :) A staysfakcje, o ktorej pisze Marcin, to juz zaliczylem przy pierwszej wersji z wieloma niedorobkami, ktore wyszly dopiero przy eksploatacji... ;)

Re: oryginalny scottoiler

: 28 lut 2016, 18:40
autor: bocznik
...
Zacni koledzy
czy możecie mi pomóc ...
kupiłem sobie scottoilera i szukam do niego miejsca w mojej sevence no ale ciągle gdzies wystaje i jest zbyt widoczny,
gdzie wy macie zamontowane to urządzonko w swoich sevenkach? jeśli by to nie był problem- poprzyjcie wypowiedzi zdjęciami.

Re: oryginalny scottoiler

: 28 lut 2016, 19:20
autor: KLOSZ
A pod plastikiem zadupka sie nie zmiesci z boku?

Re: oryginalny scottoiler

: 28 lut 2016, 19:26
autor: bocznik
A pod plastikiem zadupka sie nie zmiesci z boku?
Tam by się zmieścił tylko trzebaby pokombinować z jakimś montażem bo to co w pudełku to nie da rady.
i właśnie gdyby ktoś pochwalił się jakimś pomysłem i zdjęciem jak to ma u siebie ...

Re: oryginalny scottoiler

: 28 lut 2016, 20:34
autor: KLOSZ
Hmmm, trytki wydaja się byc idealnym elementem montażowym w takim miejscu...

Re: oryginalny scottoiler

: 28 lut 2016, 21:37
autor: bocznik
Hmmm, trytki wydaja się byc idealnym elementem montażowym w takim miejscu...
trytytki jak najbardziej
tylko trzeba coś ustrugać co byłoby między ramą a scottoilerem aby trytytkami sciągnąć ...

Re: oryginalny scottoiler

: 28 lut 2016, 22:06
autor: Dugi
Cześć.
Ja mam zbiornik z olejem zamontowany pomiędzy błotnikiem a airboksem - strona lewa motocykla.

Re: oryginalny scottoiler

: 29 lut 2016, 23:40
autor: Wojtas
Ja się spotkałem z zamocowaniem zbiornika scottoiler'a pomiędzy błotnikiem a tablicą rejestracyjną.

Re: oryginalny scottoiler

: 01 mar 2016, 08:12
autor: bocznik
Ja się spotkałem z zamocowaniem zbiornika scottoiler'a pomiędzy błotnikiem a tablicą rejestracyjną.
to również dobry pomysł

Re: oryginalny scottoiler

: 01 mar 2016, 09:01
autor: bocznik
moje przymiarki to:
-
Obrazek
-
Obrazek
tylko że to mocno na zewnątrz widoczne i mi sie nie podoba.
za zadupkiem owszem daloby sie juz tez przymierzałem tylko samo dolewanie oleju problematyczne.
no ale przymiarka jest pod lewy boczek- przymocowac do dekla od filtra powietrza i zakryć boczkiem i nie bedzie widoczne od zewnątrz :-)

to moj pomysl jesli są uwagi to słucham

Re: oryginalny scottoiler

: 01 mar 2016, 18:17
autor: KLOSZ
Bocznik, moze masz na mysli taki dodatkowy zbiornik pod tablice? Mam takie cos w trampku. To jest dodatkowy zbiornik do ktorego wpina sie ten oryginalny walcowaty. Sprawdza sie super. Zatankowanie do pelna wystarcza na 10-12 tysiecy km i nie ma problemu z montazem, bo pasuje dokladnie pod tablice.

Re: oryginalny scottoiler

: 01 mar 2016, 20:03
autor: Dugi
Po kliknięciu właściwa orientacja.
Obrazek

Re: oryginalny scottoiler

: 26 maja 2017, 22:03
autor: Wysokiczan
Ja mam problem z działaniem scottoilera. Mam ten typ z podłączeniem do cylindrów. Czy ten wezyk dochodzący do olejarki powinien zasysać czy dmuchać?

Re: oryginalny scottoiler

: 26 maja 2017, 23:24
autor: KLOSZ
Zasysac. Podlaczasz sie do rurki z podcisnieniem na dolotach.
Jak jest podcisnienie, czyli silnik pracuje, to zaworek sie otwiera i oleum leci na lancuch.