Strona 1 z 3

Zębatka tył, może 38 zębów?

: 15 lip 2008, 15:20
autor: NIUTON
Czy ktoś z SEVENIARZY ma może zapodaną zębatkę na tył 38 zębów, ewentualnie jakąś mniejszą od zalecanej. Chodzi głównie o dłuższe trasy wakacyjne, a co zatym idzie obniżenie obr. i niższe spalanie ( taka powinna być teoria ) i gdzie można kupić, jakiś zamiennik. Myśle, że 36 jest zbyt szybka i trzeba będzie silnik kręcic do góry i redukować przed byle jakimś pagórkiem. w louisie nie znalazłem, larsson też bida /jest tylko 36/.

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 15 lip 2008, 22:47
autor: Hahacz
Ogólnie z Sevenke to nie wiem... ale w Afryce zmniejszenie zębatki tylnej nic nie zmieni poza gorszym przyśpieszeniem. Na pewno nie spada konsumpcja paliwka, a obroty maleją naprawdę nieznacznie. Ogólnie to skoro inź wymyślili tak jak jest orydżynalnie to nie ruszać

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 15 lip 2008, 22:50
autor: ADI
no ja raczej też bym nie zmieniał. Oryginalne zestawienie zębatek wydaje się optymalne.

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 16 lip 2008, 10:11
autor: Wojtas
NH ma orginalnie zestaw 15/38 i daje radę, a amerykańska wersja pali mniej...małem, to wiem.
Mozna by się pokusić o zmianę zębatki zdawczej na 16 lub 17. przynajmniej ja bym tak zrobił, gdybym nie sprzedał SF.W Larssonie znalazłem pasującą zębatkę od VFR 750, lub CBR 600(mogę poszukać dokładnie i podać link).
Mając FJ 1200 zmieniłem zdawczą z 16 na 18. Spadło spalanie o 1,5 l/100km. Elastyczność nie ucierpiała, w końcu na 128 KM mocy to nie była wielka zmiana ;)

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 23 lip 2008, 14:55
autor: NIUTON
Dzięki, ale z 15 na 17 to za dużo - 13% ostrzejsze przełożenie. NIE POJEDZIE. A z 40 na 38 to tylko 5%.

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 24 lip 2008, 09:25
autor: PeterS
Dzięki, ale z 15 na 17 to za dużo - 13% ostrzejsze przełożenie. NIE POJEDZIE. A z 40 na 38 to tylko 5%.
No to co za problem zmienić z 15 na 16? :)
Swego czasu w MZ (21KM) zmieniłem zdawczą z bodaj 17 na 18 i prędkość na poszczególnych biegach wzrosła wyczuwalnie, kopytko wyraźnie spadło (mieszcząc się dalej w granicach normy :), ale to < 1/3 mniej niż 73 KM i w dodatku singiel. U mnie wymiana zestawiku pewnie pod koniec sezonu, napewno dam zdawczą większą o 1.

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 24 lip 2008, 14:47
autor: NIUTON
Gienieralnie masz rację PeterS, jeden ząbek w tą czy w tamtą, w długiej trasie spadek przyspieszenia nie będzie mi zbytnio przeszkadzał, mocy jest dosyć /oczywiście dla każdego coś miłego /. zwłaszcza jadąc obładowany jak wielbłąd na pustyni nie jest przyjemnie ani łatwo wyprzedzać na krótko, czy śmigać w korku slalomem. Chodzi mi głównie o niższe obroty /zuzycie PB to też /, bo co dalej idzie trochę ciszej. Mam wydech wybebeszony i trochę męczy. 16 czy 38 da praktycznie ten sam efekt.

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 29 lip 2008, 21:20
autor: Qba_tuSzyN
czy konieczna jest wymiana obu zębatek? i całego napędu?

mam rozciągnięty łańcuch i szczypie się z wymianą wszystkiego, w tym miesiącu łańcuch później może zębatka...

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 29 lip 2008, 22:34
autor: Wojtas
czy konieczna jest wymiana obu zębatek? i całego napędu?
Niestety tak, jeżeli zębatki są zużyte, to bardzo szybko wykończą nowy łańcuch. Adekwatnie stary łańcuch wolniej, ale też wykończy nowe zębatki.
Poza tym będzie prawdopodobnie zajebiście "strzelało" z napędu.

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 29 lip 2008, 22:37
autor: Cycu
Qba_tuSzyN
Lancuch i zebatki wymienia sie kompletami. Stara zebatka szybko zakatrupi Ci nowy lancuch. Po za tym po co 2 razy cos rozbierac :P

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 29 lip 2008, 23:47
autor: Qba_tuSzyN
ponieważ straszny laik ze mnie, to możę ktoś mógł by podpowiedzieć gdzie tu tanio można zaopatrzyć się w dobry napęd? i jak już to jaki łańcuch wybrać i do tego zębatki, wole nie kąbinować i klasyczne przełożenia mi odpowiadają. :blaga:

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 29 lip 2008, 23:48
autor: Cycu
Ja Ci nie powiem gdzie sie zaopatrzyc bo jeszcze nie mialem okazji, ale mysle ze zloty lancuch DiD'a bedzie najlepszy ;)

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 29 lip 2008, 23:50
autor: KLOSZ
Oj tak, jest najlepszy..., co prawda z KLOSZoilerem na pokladzie, ale od wymiany napedu zrobilem 6kkm i jeszcze go nie naciagalem, bo nie ma potrzeby.

Co do zaopatrzenia to moze http://www.louis.de - podpytaj Dofo jak to widzi...

Z tego co widze, to jest jakas obnizka na zestaw DIDa do sevenki - cena niecale 120EUR.

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 29 lip 2008, 23:55
autor: Qba_tuSzyN
kurcze dwa razy sie napisało... :| dodam jeszcze że dobrze jak by ten sklep był gdzieś tak pomiędzy radom a warszawa <LOL>

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 30 lip 2008, 00:01
autor: Qba_tuSzyN
no tak przecie można zamówić.... :flacha: Panie Dofo jak Pan to widzi::D?

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 30 lip 2008, 08:44
autor: PeterS
Po co od razu dofo? ;)
Popytaj w Larssonie: http://www.larsson.pl/nuke/html/modules ... page&pid=6
Ja wymieniłem na łańcuch RK (nie pomnę jakie zębatki), na razie trochę >16kkm i + - połowa naciągu, wyciągnięty równomiernie

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 30 lip 2008, 17:44
autor: Qba_tuSzyN
no i dobra, czym dłużej myślałem tym bardziej nie byłem pewny co wybrać. Zadzwoniłem i zamówiłem zębatki 15/40 plus łańcuch DiD'a jakiś wzmocniony czyli w sumie wyszło z przesyłką ok 550zł. :moto: ja chyba nigdy nie będę miał pieniędzy... :|


...tak się jeszcze zastanawiam, czy to co zamówiłem to na pewno będzie pasowało i dam rade to wymienić czy będzie potrzebny jakiś mechanior do tego....;/

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 31 lip 2008, 11:09
autor: KLOSZ
Mozesz potrzebowac zakuwarki do lancucha, bo ten DID pewnie przyjdzie rozpiety z zakuwka. No chyba, ze chcesz sie bawic w rzezbe z mlotkiem i punktakiem, ale ja osobiscie bym sie bal... rozpiecie sie lancucha w czasie jazdyo to chyba jedna z mniej przyjemnych atrakcji moze byc...

Mozesz jeszcze zainwestowac w oilera wlasnej badz cudzej roboty, wtedy lancuch pozyje dluzej. Samoroba to koszt c.a. 100-200 pln, kupny oiler to o ile pamietam dobrych kilka stowek wiecej.

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 31 lip 2008, 19:25
autor: Qba_tuSzyN
hmm.... mógł byś jeszcze podpowiedzieć co to jest ten oiler? i jak to działa? :|

kurczem...wydawało mi się że ten łańcuch będzie zakuty od razu.... ;/ mam jeszcze taką nadzieje bo paczuszka ma lada dzień przyjść. Tak przy okazji to jak już będę to wszystko rozkręcać to na co zwrócić uwagę, przy czym dłużej posiedzieć? :?

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 01 sie 2008, 00:59
autor: Wojtas
jak już będę to wszystko rozkręcać to na co zwrócić uwagę, przy czym dłużej posiedzieć?
Zwróć uwagę na to aby łańcuch tworzył z zębatkami linię prostą, i nie sugeruj się tylko znakami na napinaczach. Dobrze ustawiona liniowość zestawu napędowego gwarantuje wydłużenie żywotności łańcucha i zębatek.

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 01 sie 2008, 13:32
autor: KLOSZ
Jak bedziesz mial od razu zakuty lancuch, to zeby go zalozyc, bedziesz musial sciagac wahacz.... mysle, ze latwiej zakuc ;-)

Wojtas: juz nie FJut? Co bedzie dalej? No powiedz, co? VL 800 jak u LuTo? :D

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 01 sie 2008, 15:42
autor: Qba_tuSzyN
Doszła paczuszka i łańcuch jest do zakucia. Kto z was robił to po swojemu(zakuwał) i jeździ na tym do tej pory ;> ? ...ciekawe czy się uda...


A tak przy okazji, gdzieś tam zasłyszałem że oryginalny łańcuch to przychodzi pakowany w torebce foliowej, a mój jest zawinięty w papier... ;/ Czy ktoś słyszał o jakiś przypadkach, nieoryginalnych, podrabianych, sztukowanych łańcuchach? DiD'a 525

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 01 sie 2008, 17:08
autor: T-REX
A tak przy okazji, gdzieś tam zasłyszałem że oryginalny łańcuch to przychodzi pakowany w torebce foliowej, a mój jest zawinięty w papier... ;/ Czy ktoś słyszał o jakiś przypadkach, nieoryginalnych, podrabianych, sztukowanych łańcuchach? DiD'a 525
ja wymienialem w warsztacie wiec nie widzialem w czym mieli tego DiD a, ale zajmuje sie czesciami do samochodow i wszystkie lańcuchy rozrzadu mam zawiniete w papier, te oryginalne tez.

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 01 sie 2008, 17:13
autor: T-REX
hmm.... mógł byś jeszcze podpowiedzieć co to jest ten oiler? i jak to działa?
jest to takie urządzonko co samo smaruje łańcuch, wlewasz smar i regulujesz samemu czestotliwość smarowania. póżniej zapominasz o smarowaniu :)

Re: Zębatka tył, może 38 zębów?

: 01 sie 2008, 17:21
autor: Qba_tuSzyN
Dobra sprawa, ma ktoś może jakie zdjęcie tego smarowidła? :baby: ...chciałbym takie :)

:baby: widzę, że mało jeszcze wiem i umie...